Het basislogo van de Universiteit Leiden bestaat uit twee elementen, die niet los van elkaar gebruikt mogen worden:
Het logo is het belangrijkste visuele element van onze huisstijl en symboliseert onze geschiedenis die teruggaat tot 1575.
Naast het basislogo zijn er een aantal varianten en uitzonderingen.
Zorg voor genoeg ruimte rond het logo, zodat het goed zichtbaar blijft. Houd minimaal 1/3 van de hoogte van het zegel vrij aan alle kanten.
Het logo wordt altijd op een blauwe of witte achtergrond gebruikt. Op achtergronden die niet wit of blauw zijn, zoals foto's of vlakken in een faculteitskleur wordt de ‘druppel’ gebruikt. Lees meer over de druppel
Op een blauwe achtergrond kan het diapositieve logo worden gebruikt. In het diapositieve logo verandert er niets aan het zegel, alleen het woordbeeld verandert van kleur.
Let op: controleer op een donkere achtergrond of het logo goed wordt gebruikt: Minerva moet altijd wit zijn.
Het logo wordt aangeboden in verschillende bestandsformaten. Het vectorbestand wordt meestal gebruikt voor drukwerk en het bitmapbestand voor digitale toepassingen, zoals webpagina's.
Voor de faculteiten zijn varianten van het logo gemaakt waarbij de faculteitsnaam is toegevoegd.
Voor een aantal andere organisatieonderdelen zijn ook logovarianten beschikbaar. Deze worden nog aan de brandportal toegevoegd.
Wanneer je een Engelstalige uiting maakt die internationaal ingezet wordt, dan kun je gebruik maken van het internationale logo met de toevoeging The Netherlands.
Let op: We gebruiken altijd de tekst Universiteit Leiden in het logo, dit kun je dus niet aanpassen naar Leiden University.